måndag 8 september 2008

Brev från Morgan Tsvangirais "son"

Nä, Tsvangirai (Morgan) blev visst inte premiärminister i Zimbabwe. Trots att han vad jag vet har majoriteten i parlamentet bakom sej. Och trots att det var Dagens Nyheter som gav mej nyheten för några veckor sedan. Det blir till att avvakta Mugabes bortgång, helt enkelt. Tyvärr.

Snacka förresten om medieskugga - världens ögon borde väl fortfarande stirra på Mugabe & c:o, men det känns sannerligen inte som om de gör det.

Däremot fick jag häromdagen ett brev från en viss "Johnson Tsvangirai" som utgav sej för att vara Morgans son och ville ha min hjälp med att föra ut faderns enorma förmögenhet från Zimbabwe (jag erbjöds givetvis rejäl provision). Korkat nog nonchalerade jag inviten och gick därmed miste om miljontals dollar. (Fast var det zim-dollar var förlusten kanske inte så stor ;o).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar