fredag 1 juli 2011

Queerliberaler försöker knuffa ut KD från scenen

Nu får Ljusnan ("liberal") och dess politiske redaktör Fredrik Jarl verkligen bestämma sej! Tycker man att Folkpartiet liberalerna ska fortsätta regera med ett parti som enligt Jarl ("KD på väg att lämna scenen", Ljusnan 30/6) förespråkar tvångssteriliseringar av människor, bekräftat på Kristdemokraternas riksting i Umeå samma dag? Är inte det ganska fruktansvärt i så fall och komprometterande för vilket liberalt parti som helst?

Eller kan det vara så att talet om tvångssteriliseringar är grovt förtal, precis som när Kristdemokraterna anklagats för att förneka alla människors lika värde bara för att de fortfarande menar att det är ett fördel för ett barn eller en tonåring att, allt annat lika, ha en pappa jämfört med att ingen pappa ha?

Vad saken egentligen gäller nu är ju att Kristdemokraterna, precis som alla andra någorlunda vettiga människor över 2 års ålder, vet att män inte kan föda barn och att en person som verkligen kan föda barn, oavsett röstläge, kroppsbehåring eller andra sekundära karaktäristika och oavsett tvångsföreställningar om mentala könsskillnader, med 100%-ig säkerhet är en kvinna och, ifall hon verkligen föder barn, dessutom mamma (INTE man/pappa)! Förnekar vi det kan vi lika så gott upphöra att använda begreppen "man" och "kvinna" i utredande text - de har då förlorat all objektiv innebörd och reducerats till värdeomdömen om folks mentalitet.

Det "tvång" Kristdemokraterna alltså möjligen förespråkar - liksom jag själv f.ö. - är att pappor inte utan vidare ska få registreras som mammor eller vice versa. (Tvångsbenämning?). Men jag får ju inte heller kräva att samhället ska registrera mej som en 18-åring, bara för att jag ibland känner mej främmande för min medelålders feta kropp och känner mej mera ung och glad invärtes - på sommaren i varje fall!

Kristdemokraterna har inte särskilt många tidningar och ledarsidor till sitt förfogande. När nu Ljusnan med flera liberala tidningar använder ren demagogi för att stämpla Kristdemokraterna som ett människofientligt "förbudsparti" - trots att Kristdemokraterna på sitt riksting igår inte ens tordes föreslå en mycket rimlig anpassning av abortgränserna till Norges och de flesta västeuropeiska länders - ja, då kan jag inte annat än se det som en stenhård knuff i ryggen på en av allianskamraterna alldeles vid scenkanten.

Kristdemokraterna kanske är på väg att lämna scenen ändå, och har onekligen många självförvållade problem, men som liberal kan jag inte annat än skämmas över knuffen - liksom över den påstått liberala queeridioti som ligger bakom den.

Andreas Holmberg
folkpartist
Bollnäs
(Se även bloggen Queerretorik från i vintras)

3 kommentarer:

  1. Tack för kloka ord - som vanligt från dig!

    SvaraRadera
  2. P.S. Webbutvecklaren inom mig skulle av hänsyn till alla mindre synstarka personer vilja ha bättre kontrast mellan texten i bloggen sbeskrivning och bakgrunden. Helt otillgänglig just nu!

    SvaraRadera
  3. Ja, du har rätt i att kontrasten är dålig, men det är bildens fel ;o). Jag kan inte fixa till kontrasten bättre så länge det finns både ljusa och mörka partier i bilden. (Tror jag - har provat med både svart och vitt och en del färger mitt emellan. Men jag kanske gör ett nytt försök).

    Tack för både ros och ris!

    SvaraRadera