fredag 14 mars 2014

Från en vecka till en annan...

Den här veckan har varit fantastiskt varm - om än lite blåsig. I går for jag till Mössön och tog mej ett dopp i havet - vilket är rekord för min del, om man inte räknar ett dopp i Malmö och kallbadhuset Ribbersborg någon gång i början av 90-talet. Norrlandsrekord i alla fall, med bred marginal. Den 13 mars! (I Bollnäs doppade jag mej i sjön Varpen den 13 december 2006).

Sedan soltorkade jag på en bänk i 14 graders värme. Fantastiskt det också! Vad ska man kalla det? Brittsommar på vårvintern?

Men nästa vecka kommer vintern tillbaka med 9 minusgrader på natten och 2 minusgrader på dagen. Och 3 decimeter snö om meteorologerna läser framtiden rätt. Så min födelsedag blir nog ganska vanlig - kommer knappast gå att fira med bad i bäcken, som min son Jonatan förhoppningsfullt föreslog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar