måndag 11 januari 2016

Till apostlahästarnas försvar

Är hemma med lätt öroninflammation (i sällskap med en febersjuk son och en måndagsledig fru) men försöker ändå så gott det går förbereda juniorsamlingen på torsdag, lördagens ekumeniska samling på församlingshemmet, helgens konfirmandupptakt inkl. högmässa där jag ska traktera kyrkorgeln m.m.

Har annars på någorlunda frisk fritid, nu när vi fått så fin snö (och ingen Gumman Tö!) försökt åka skidor, eller kanske snarare gå på skidor (sönerna "åker"!). Jag läste idag en verkligt fin artikel om varför vi bör gå mera (har nog sin tillämpning även på mitt lugna skidhasande); den tappade jag dock bort eller förlorade tillgång till p.g.a. obetald prenumerationsavgift - men så hittade jag en ännu bättre från 2014 till apostlahästarnas försvar! Underbar även som sofflitteratur, men det var ju ut vi skulle ;o)

(Kapitlet om promenader inomhus har mej veterligen ännu inte blivit skrivet, och kanske vore det inte så mycket att ha. F.ö. är det finaste gamla svenska ordet för promenad lustvandring).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar