fredag 29 juli 2016

Huvudet på spiken om semesterresor

Har just kommit tillbaka från Luleå. Det blev den längsta semesterresan i sommar. Men skönt var det. Jag missunnar ingen en och annan utlandsresa och har härliga minnen från mina egna. Men Birger Schlaug har alldeles rätt i att det håller på att utvecklas en del absurda "rättighetsidéer" avseende semesterresor, en del saker som väl inte kan kallas annat än "i-landsproblem". Mina - och mina barns - erfarenheter av semestrar under uppväxtåren liknar i huvudsak Birgers. Inte for jag illa av det. Inte miljön heller.

Man kan ju också tänka på hur det börjar betraktas som en rättighet eller en del av välfärdssamhället att slippa föda barn med synliga eller i fosterstadiet diagnosticerbara handikapp. Hoppas Birger tar upp det också någon gång. (Han kanske faktiskt har gjort det?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar