måndag 2 januari 2017

Grattis på födelsedagen, Stig-Arne Söderberg!

Så här på Svea-dagen, den 2 januari, vill jag gratulera "Mannen med hjälmen", Stig-Arne Söderberg, som tillsammans med Kicki Danielsson måste vara Bollnäs´ kändaste person, med att återpublicera den trevliga intervjun ur "100 höjdare" - pinsamt bara att den infällda kartan placerar Bollnäs någonstans i trakten av Göteborg (Bollebygd?):



Från våra 9 år i Bollnäs kommer jag så väl ihåg hur jag i början ryckte till av rädsla och obehag varje gång "mannen med hjälmen" uppenbarade sej bakom ett gathörn eller en häck - medan jag efter några år inte reagerade alls på hans besynnerliga uppenbarelse. Vi brukade heja på varann, men tyvärr initierade jag aldrig något samtal. Höjdaren Ludde i kojan i Vallsta pratade jag med några gånger, men aldrig med Stig-Arne. Nå, chansen finns fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar