lördag 4 februari 2006

Vinterkyla och Jokkmokks marknad

Fint - nu börjar man känna igen första februariveckan! Den är i snitt årets kallaste, och just den här helgen hålls Jokkmokks marknad (alltid i -35 graders kyla). Det har ju varit värsta vårvärmen här i Hälsingland några dagar, och det goda med det är ju att jag och Hanna har kunnat tvätta bilen. Men skidspåren har krupit ner i backen och gräsmattan har blivit en enda halkbana.

Själv har jag äntligen kommit mej till doktorn för att få penicillin mot mina halstomtar. Igår var det fyra veckor sedan jag fick ont i halsen, och de senaste dagarna har rösten försvunnit. Jag som skulle leda en "liten kyrkokör" i morgon och ha lektioner i Edsbyn på måndag! Nånå, nu har jag käkat fyra piller, så det kanske hinner hända nåt till i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar