torsdag 24 juli 2014

Värmerekord

Häromdagen ledde Älvsbyn i Norrbotten Sverige-ligan med 31,9 grader. Sen kom igår en middagsrapport från någon ort i Värmland som spräckt 32-gradersvallen. 1-0 till Svealand, tänkte jag. Men ordningen återställdes genast - på eftermiddagen gick Lungö utanför Härnösand en bra bit över 33-gradersstrecket och landade på "årsbästa" 33,4 grader! Grattis Härnösand och Ångermanland!

(Jo, jag vet att det internationellt sett hänt allvarliga saker under högsommaren i både Ukraina, Gaza och Irak - m fl ställen. Men just nu väljer jag att om inte blunda så i varje fall semester-relaxa. Världen hänger inte på mej och mina bloggkommentarer, inte heller på mina böner. Men visst finns det i sinom tid plats för större aktivitet, i synnerhet på annan plats men också här på bloggen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar