söndag 23 oktober 2016

Baderier

Jag kom på det här med att simma långt lite väl sent, även om vi fick en varm inledning på hösten. I mitten av augusti simmade jag 800 m i Långvindsån väster om Norasjön och sedan lika långt ett par gånger i Delångersån vid Delåkvarn. I september simmade jag 8000 m allt som allt, varav 3000 + 1000 m i Vibodlångsjön (den första sträckan var runt hela sjön och motsvarande Vansbrosimningen i längd) samt 3 st 800-meterspass i Delångersån (mellan dammen och joggingspårbron) + 1 pass mellan bron och Ankarmon + 1 pass i Nianåa mellan dammen nedanför Brogården (som ska rivas, dammen alltså, inte Brogården) och Skarplyckasjön. Ett par hundra meter simmade jag även i det Sydfynska Öhavet i Danmark andra helgen i september, så det kanske blev över 8 km totalt ändå?

Sedan har simmandet legat nere över en månad - vattnet blev för kallt även för mej - men igår köpte jag säsongskort på badhuset i Hudiksvall (gäller även i Iggesund när dom nu öppnar igen) och simmade - ja, vad tror ni - 800 meter! Fast det är kanske lite fuskigt i den korta 20 m-bassängen (Iggesund har 25 m) för man kan sparka ifrån i kaklet lite väl ofta och "tjäna in" 5 glidarmeter på det viset. Varmt var det också - även om det kändes rätt svalt när man hoppade i direkt efter bubbelpoolen ;o) Ska försöka simma 10 mil på ett år (ute och inne). Får se hur det går med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar