torsdag 1 februari 2018

Glad februari!

Ja, idag är skolorna stängda i Hudiksvall, Nordanstig och Sundsvall - och personalmötet inställt på mitt jobb. Pga OVÄDRET. Än så länge är det dock bara lite blåst och nån decimeter snö som skrämmer slag på oss. Jag vet, det kommer mera. Men ändå. Blir det ett så extremt väder att en åtgärd som aldrig vidtogs under hela min uppväxt i Luleå är motiverad? Idag är det ett par decimeter snö och frisk bris som förutspås. Natten till fredag blir det visserligen "liten kuling" (under någon timme styv) men å andra sidan betydligt mindre snö. Lagom till fredagsmorgonen blir det åter bris.

Välment skolstängning, förstås (av de kommunala skolorna, inte de privata). Men välmotiverad? Jag synar. Visst kan det bli verkliga snöoväder, som i Gävle för 20 år sedan. Men då får en väl konstatera att pga force majeur kunde en del lärare och elever inte ta sej till skolan. Att ställa in i förväg p g a ett (som alltid i väderspådomssammanhang) högst osäkert snökaos känns inte helt seriöst. Just nu faller bara lite snö, mjukt och stilla. Sonen har gått till skolan som vanligt men blivit hemskickad eftersom ingen annan elev hade kommit (klart dom tar chansen att vara hemma när det är sagt att undervisningen är inställd ;o).

Jag tror jag far på personalmöte som vanligt. Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar