lördag 25 maj 2019

Och en guldbröllopsdag!






Det är så härligt att följas åt
för två som håller varandra kära, 
ty dubbelt stor blir ju glädjen då,
men sorgen hälften så tung att bära.
Ja, det är gamman att vandra samman,
att vandra samman, när tro och kärlek
//: är resekost ://

Det är så vackert och varmt i hem,

där små och stora har samma sinne,
där livets ord lyser klart för dem
och bor i hjärtat där innerst inne.
Ja, det är gamman att hålla samman,
att hålla samman, när trofast ömhet 
//: är hjärtats språk ://

Det är så härligt att lita på:

vi har en Gud, som vår väg bereder.
Han oss ej glömmer, då vi blir grå,
hans nåd sej sträcker till tusen leder.
Ja, det är gamman, när allesamman,
när allesamman får ljus och hjälp i
//: Guds kärleks ord ://

Det blir så tungt och så mörkt för dem

att ej få vara varandra nära.
Men tänk blott då: i vår Faders hem,
där kan vi åter få se de kära.
Ja, det blir gamman att leva samman,
att leva samman när allt är kärlek
//: och ljus och frid ://

Var helst två mänskor i Jesu namn

sitt hem med kärlek och tro vill bygga,
där ska de alltid ha säker hamn,
hur allting växlar, de bor dock trygga,
ty det är gamman att växa samman,
att växa samman, när hemmets hjärta
//: är Jesu namn ://

1 kommentar:

  1. BÄSTA ONLINE ÄLSKADE SPELL CASTER FÖR ATT FÅ DIN EX LOVER, HUSBAND, WIFE, FLICKA ELLER JAG ÄLSKAR BACK. ADD HEM UPP PÅ WHATSAPP: +2349083639501
      -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
    Hej alla jag är Darcy Lyne och är här för att dela det underbara arbetet som Dr Nosa gjorde för mig. Efter 5 år i äktenskap med min man med 2 barn började min man agera konstig och gick ut med andra damer och visade mig kall kärlek, hotar han vid flera tillfällen skilsmässa mig om jag vågar fråga honom om hans affär med andra damer, jag var helt förödad och förvirrad tills en gammal vän av min berättade för mig om en stavningskrock på internet som heter Dr..nosakhare som hjälper människor med förhållande och äktenskapsproblem av kärleksförloppens krafter, jag tvivlade först om det någonsin existerade någonting bestämde mig för att försöka, när jag kontaktade honom hjälpte han mig att kasta en kärleksspell och inom 48 timmar min man kom tillbaka till mig och började be om ursäkt, nu har han slutat gå ut med andra damer och hans med mig för gott och för riktigt . Kontakta den här stora kärleksspellaren för ditt förhållande eller äktenskapsproblem som ska lösas idag via
      -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
     eller Ring eller WhatsApp: +2349083639501
    Kontakta honom för följande:
    (1) Om du vill ha din ex-make / maka tillbaka.
    (2) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
    (3) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
    (4) Om du vill ha ett barn.
    (5) Du vill vara andligt skyddad.
    (6) Hjälp att föra människor ur fängelset
    (7) Lottery power ball
    Whatsapp eller ring +2349083639501

    SvaraRadera