lördag 11 augusti 2012

Drömmar går som strömmar

...men eftersom jag drömde så mycket, och kom ihåg så mycket (fortfarande ett par timmar in på dagen!) väljer jag att teckna ner ett och annat.

Först kom min kusin Veronica hit till Bollnäs - rakt in i ett hus i flyttkaos. Samtidigt ringde hennes ingifta faster och sa att de skulle hälsa på oss, ja, var direkt i faggorna. Själv sa jag att jag inte var hemma (får man ljuga i sömnen?). Då drog folk till ett lustigt sommarfriluftsmöte på något slags allmänning och jag for själv dit och hejade på folk.

Plötsligt var det vinter och jag var på väg till något slags jättelik julmarknad på Storbrändön (!) utanför Luleå, där jag hamnade i sällskap med en trevlig dam i 60-årsåldern och hennes senila mor, som blev alltmer svårhanterlig. Själv skulle jag tillbaka till stan i något ärende - längs vintervägarna på havsisen - men på återfärden till Storbrändön råkade jag köra ner i en liten färjebåt som inte alls ville ha fler fordon (tydligen var det öppet vatten på den sidan av stadens centrum) och redan var på väg ut. Jag kom lyckligt ner på båten (över den meterbreda avgrund som redan öppnat sej ner mot vattnet) men det blev ett välda backande och baxande för att få upp bilen på kajen igen. Men det lyckades och sedan tog drömmen slut.

Tolka den - du som kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar