söndag 17 november 2019

Mitt anförande på landsmötet i Västerås till försvar för motion J 204 om återställda könsbegrepp

Det talade ordet gäller.

Ordförande, ombud och åhörare! Jag kräver verkligen INTE att någon ska sterilisera sig. Men jag KRÄVER att Sveriges barn ska slippa lära sig att de, även utan uppenbara missbildningar, kan vara födda i fel kropp! Eller födda av karlar. Eller att även trebarnspappor som jag och kungen i själva verket kan vara mammor. Att begreppet kön är lika flytande som begreppet ras. Att mödravården måste byta namn. Att FN borde sluta tala om gravida kvinnor eftersom det även finns gravida män.

Vänner! De nya subjektiva könsbegreppen från 2013 var välmenta och ett försök att göra bot för könsbytarlagen från 1972. Men de är orimliga och presenterades aldrig i klartext för väljarna. Inte ens Björklund verkade fatta vad Hägglund höll på med. Jag säger som i Karlstad 2011: Tänk om! Tänk rätt! Och framför allt: Tänk SJÄLV! Bifall till motion J204!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar