onsdag 6 maj 2015

Härligt solig kväll

I tisdags den 28 april doppade jag och Hanna oss i Iggsjön vid Ankarmon. Soligt och skönt i luften men inte i vattnet. Fredag den 1 maj fick jag doppa mej ensam - då var det 9 grader och således varken iskallt eller ens kylskåpskallt. Idag den 6 maj hade jag återigen sällskap av Hanna och nu var det hela 11 grader i vattnet - och riktigt riktigt skönt i luften (sol och ca 15 grader). Några grabbar tittade på oss från bänkarna utanför omklädningsrummen och efter badet (två dopp var!) for vi på macken och tog oss varsin 88:an.

Några grader till och det är lika varmt i vattnet som 1 juli i fjol! Då var det 13-14 grader efter en osedvanligt kall junimånad, när termometern under två söndagar efter midsommar inte ens orkade sej upp till 10-gradersstrecket. Den kallaste midsommarhelg jag upplevt någonsin, trots att jag är från Norrbotten! I år hoppas vi på en något varmare midsommarmånad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar