torsdag 11 juni 2015

Sommarlov med bad och sol...

Imorgon är det skolavslutning för våra tre barn - kvart över 8 får deras morgontrötta föräldrar samlas utanför matsalen för att lyssna till sång och tal. Men redan igår kväll - då vi hade en magiskt vacker sommarafton med 20 grader och strålande sol - for jag och barnen till Ankarmon för ett kvällsbad. Nu hade det faktiskt blivit drygt 15 grader i Iggsjöns vatten (jfr med 14 grader 1 juli i fjol!) och man kunde simma runt lite, inte bara doppa sej! Jag, Hanna och Jonatan badade; Staffan skvättade men sparar sej i övrigt till sommarlovet.

I Sjöbyttebäcken är det dock "bara" 14 grader och vattenföringen har minskat från 15 till 8 liter i sekunden sedan i lördags. Tyvärr har några glin också slängt ner allsköns bråte i "min" hölja, där även jag kontaminerat genom att i helgen tappa badtermometern (som lossnade från "flötet"). Så nu gäller det att gå i försiktigt, vilket jag faktiskt gjorde i går kväll direkt efter ankarmobadet (då badbrallorna ändå var blöta)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar