måndag 15 februari 2016

Solklart

Det gick på tok igår. Jag fick för mej att jag skulle åka skidor till kyrkan - det var toppenföre på gatorna häromkring - men hann bara ett par kilometer innan jag körde fast i gruskorn varannan eller var tredje meter. Då lämnade jag skidorna för att gå, men då upptäckte jag att pjäxorna var grymt halkiga (mellan gruskornen). Så då gav jag upp och liftade med prästen.

Men idag - den första riktiga vårvinterdagen med strålande sol och 15 minusgrader på morgonen som blev 4 minusgrader mitt på dan - tog jag skadan igen och åkte först 2 km på egen hand (på förmiddagen) och sedan 2 km med Staffan (på eftermiddagen). När vi kom tillbaka blev det... semlor.

Nå, fiskfastan fortsätter vi med efter söndagens tillfälliga avbrott (med söndagsstek och brunsås)!

Och nu är jag uppe i 15 varv runt "täkterna" och minst 36 varv runt "allmänningen"! Det gör i alla fall över 30 km, men frågan är om jag hinner till de 89 km (eller 90 km beroende på startplacering?) som jag föresatt mej att hinna t.o.m. Vasaloppsdagen den 6 mars. Måste kanske ut en sväng till nu ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar