måndag 10 september 2007

Härlig badhusvecka

Den gångna veckan var vi på badhuset två gånger (jag och de tre små barnen). Första gången fick minstingen Staffan sitta i bilbarnstolen och vagga medan vi andra badade. Han verkade rätt nöjd med det också. Men andra gången, i fredags morse, fick även han vara med och bada. Och faktiskt: han lyckades hålla sej upprätt i plaskdammen, och när han plurrade hävde han sej upp snabbt på egen hand. Givetvis kräver han ständig tillsyn, men jag kunde stå i stora bassängen bredvid och hålla den uppsikten, vilket var skönt för min något mer vattenkrävande kropp.

Att Hanna, stora damen, numera kan hoppa eller åka rutschkana ner i simdammen utan att någon tar emot, underlättar ju också mitt pappa-arbete betydligt. Jag trodde annars att jag aldrig skulle våga bada med alla tre barnen på en gång, men det verkar faktiskt gå!

Och badhus ligger mej verkligen varmt om hjärtat! De har ju historiska anor som arenor och mötesplatser för fattiga och rika, unga och gamla, smala och feta. Jag hoppas att det planerade s.k. familjebadet här i Bollnäs kan bli av någon gång. Just nu verkar projektet ha gått i stå p.g.a. felaktiga kostnadsberäkningar. Jaja, det är väl bra att man räknar en gång till. Men måtte man snart kunna börja bygga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar