måndag 7 oktober 2013

Cykling på brittsommardagen

En god bloggarkollega skriver då och då om sina motorcykelbravader. Jag tror att jag från och med nu ska försöka bräcka honom genom att skriva om riktig cykling, alltså den där man tar sej fram utan hjälpmotor.

Idag inhandlade jag en Crescent 28-tummare på cykelrea i stan (40% rabatt!) och cyklade hem i det solvarma brittsommarvädret (över 18 grader Celsius!). Till min besvikelse blev det bara 11 kilometer sammanlagt (plus en kilometer till JYSK t o r!) eftersom cykelvägen över Vi är 1 km kortare än den officiella landsvägen. Men i alla fall! Det tog bara en halvtimme ungefär.

(Dessutom cyklade jag 500 meter på Berggatan här bredvid under kvällen - barfota så de taggiga järnpedalerna gav mej en rejäl akupressur).

Konstaterade dessutom att flödet i Sjöbyttebäcken fortfarande är hyfsat - ca 7 liter/sekund! Det friska bruset när man öppnar dörren på morgonen vill jag inte vara utan!

PS. Man kan läsa Heliga Birgittas pilgrimsfärd av Heidenstam på Google Books nu - och t.o.m. bläddra ganska hyggligt naturtroget ;o) DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar