tisdag 17 april 2007

Rädda Sverigedemokraternas årskonferens!

"Jag hatar dina åsikter, men är beredd att dö för att du ska få ha dem!" Vare sej det nu var Voltaire eller någon annan som sa detta, så är det väldigt tjusigt sagt. Svårare att praktisera för såväl Voltaire som oss andra, dock.

Igår höll jag på att sätta kvällsmackan i vrångstrupen när jag såg på Aktuellts 21-sändning. Att Sverigedemokraterna inte kunde hålla sin årskonferens (landsmöte?) i Sverige utan var tvungna att boka plats i Danmark är ju en ren och skär skandal! Nu tycker jag det borde vara varje kommuns plikt att erbjuda Sverigedemokraterna en bra lokal, skyddad från stenkastande "anti-fascister".

För bara i några enstaka fall handlade det om aversion mot Sverigedemokraternas egna åsikter. Det vanligaste skälet till att partiet nobbades var säkerhetsskäl - p.g.a. stenkastande anti-(Sverige)demokrater ville man inte riskera övriga gäster eller kommande bokningar.

Jag säger som Errold Westman i Skarvsjöby: SKÄMMES! Framför allt ni s.k. anti-fascister som använder fascismens metoder, men också ni/vi "demokrater" som inte ställer upp och garanterar Sverigedemokraterna möjligheten att hålla fredliga sammankomster i vårt eget land.

Vart ska detta bära hän? Överlåter vi till våldsamma anarkister att värna allas lika värde och till Sverigedemokraterna att värna yttrandefriheten, ja, då är vi illa ute. Djävulskt illa ute (OBS ingen svordom utan bara värdering/konstaterande).

1 kommentar:

  1. Det behövs flera "vanliga medborgare" som du som vågar stå upp för demokratin. Problemet med situationen idag är att det råder ett enormt konsensustänkande i Sverige, vilket gjort att man låtit denna typ av övergrepp på demokratin fortgå länge nu. Jag själv har t ex fått sparken en gång för att jag var medlem i sd och min chef var rädd för att media skulle kunna hänga ut företaget. Jag var inte heller välkommen i facket... Jag har partikollegor som råkat ut för samma saker, många av oss har blivit utsatta för våld osv osv Och hela tiden har det etablerade samhället varit tyst i någon slags gemensam omedveten överenskommelse.

    Först nu efter valet börjar man uppmärksamma när vi sverigedemokrater utsätts för saker som detta, och det bara för att man anser att tystnad skulle gynna oss. Man ser alltså ingen demokratisk skyldighet eller ens mening med att uppmärksamma oss och det vi utsätts för.

    Jag tycker mycket väl man kan försvara vår rätt att verka på samma villkor som andra partier, utan att för den skull ta parti för våra åsikter. Jag skulle själv göra det utan att blinka för vilken politisk motståndare som helst.

    SvaraRadera