måndag 23 november 2015

Solsken och stötande bioreklam

Solskenet fortsätter - det är nog den soligaste november jag varit med om i hela mitt liv, liksom oktober månad var den soligaste oktober jag varit med om i hela mitt liv! Men det är klart, solen går inte högt över horisonten och är uppe kortare och kortare tid - och nu är det minusgrader även mitt på dan. Det finns chans till riktigt bra skridskoisar om snön dröjer ännu ett tag!

I Storbritannien får bioreklamen med Herrens bön inte visas inför adventshelgerna, eftersom "den kan uppfattas som stötande." Tja, kyrkan är onekligen inte "religiöst och politiskt obunden". Men vad jag minns kunde Svenska kyrkan visa dopreklam före "Pojken med guldbyxorna" som vi såg i Luleå hösten 2014. Ansågs det möjligen mindre stötande än Fader vår? OK - här är i a f reklamfilmen som jag hoppas får extra många visningar på Youtube tack vare förbudet. Alltid extra spännande att se stötande reklam eller hur:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar