söndag 6 april 2008

Jag har träffat Jan Björklund - men jag handhälsade inte

Nu har jag varit i Gävle på länsårsmöte och lyssnat till Jan Björklund. Jag stod nästan lika länge som han - så många sittplatser var upptagna! - men mådde inte illa av det. (Inte han heller). Väl använda trekvart - den lika långa frågestunden efteråt gav dock mindre, tyckte jag. (Annars är jag en stor vän av frågestunder). Det var så många som ville ställa frågor, och svaren blev ofta alltför korthuggna och förenklade. (Då syftar jag inte på svaren "ja" och "nej" på ja/nej-frågor).

Men Jan B. är absolut en skicklig politiker som ska vara så mycket som möjligt bland folk. En folklig folkpartist - inte fel alls! Det är inte alls samma sak som "populistisk". Jan företräder vissa populära och vissa impopulära åsikter. Med samma varma själ.

Till min kritik av hans och folkpartiets ställningstaganden i vissa frågor ska jag dock be att få återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar