söndag 3 mars 2013

Jag kan titta på det i timtal...

Tv-sända Vasalopp och 5-milstävlingar på skidor - vilken långloppshelg! - får mej att tänka på Tre-män-i-en-båt-författaren Jerome K Jeromes berömda sentens: "Jag älskar arbete. Jag kan titta på det i timtal."

Att själv ge sej ut i vårvintersolen och åka någon mil på skidor slår det mesta i tv-väg (även om vi än idag brukar titta på Vasaloppsstarten och jag minns ungdomens Tv-sända 5-milsdueller med glädje). Tyvärr gjorde jag idag varken eller, men jag gick i alla fall en rejäl promenad i Njutånger mitt på dagen. Och avnjöt en utsökt söndagmiddag i Gnarp. Fest bryter fasta - men nu gäller det att bryta ner kolhydraterna m.m. i veckan som kommer!
Johan Olsson.jpg
Och visst måste man gratulera Johan Olsson (är det så han heter?). Jag såg hans silverlopp på 15 km och tänkte att vi svenskar ju ändå brukar knäcka norrmännen när det blir lite längre distanser. Tjohej! Fast norrmännen får trösta sej med guldet på den allra längsta distansen - den som inte ingår i VM. Grattis även till Jörgen Aukland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar