lördag 24 januari 2009

Snart är jag hemma igen!

Om ni inte visste det kan jag avslöja att jag de senaste två veckorna har campat vid Moälven i Mellansel utanför Övik i Ångermanland. Ner till minus 19 har jag klarat utan att vakna av kölden. (Fast natten när temperaturen gick ner mot minus 30 sov jag faktiskt hos en kursare i Österbillsjö). Fräscht och friskt på många sätt, men sedan i gårkväll har jag faktiskt rum på Mellansels folkhögskola, där jag går någon slags kantorsutbildning på distans.

Roligt att vara här, men nu längtar jag hem något alldeles fruktansvärt. Det är visserligen lite spännande och skoj att prata med äldsta flickan i telefon, men det är inte särskilt roligt att prata med sin fru när man inte får kramas eller ens hålla handen.

Vi får se hur det går att ta sej vidare från Harmånger dit jag får skjuts med en kursare (det är inte alldeles enkelt att resa härifrån på söndageftermiddagar).

Jag hör av mej från Bollnäs! Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar