tisdag 29 juli 2008

Vi kan bojkotta OS själva

Idag när nedräkningen till OS i Peking börjar (10 dagar kvar) får vi ta del av Amnestys rapport om tillståndet i landet som refereras av Svenska Dagbladet. Innehållet är förfärande.

Jag skiter i OS den här gången. Jag tänker inte följa några OS-tävlingar vare sej via TV, radio eller internätet. Jag stänger av och bläddrar förbi. Om alla vanliga gräsrotsdemokrater gjorde som jag - och tidningar och media vägrade spela med i pekingregimens propagandajippo - så kunde våra fina idrottsmän få tävla och träna efter behag (det stör inte mej) utan att Kinas otäcka regim fick några PR-poäng att tala om. Tittarundersökningar skulle visa reklammän och annonsörer att tävlingen var kommersiellt ointressant.

Upp till bevis nu, alla som krävt att idrottsmän och/eller politiker skulle bojkotta OS-invigning och tävlingar! Bojkotta OS själva! Det är faktiskt ganska lätt gjort, även om man - som jag - är idrottsintresserad. (Det är ju några månader kvar till bandysäsongen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar